Tuesday, January 16, 2007

Tészta, tészta

Az idő Lengyelországban is áprilisi, de talán pont ezért nagy járvány dúl, mi is áldozatául estünk. Szegény Nat nagyon unja az otthon ülést... Én csak a múlt héten voltam igazán beteg. Persze nem nagyon volt energiám főzni, úgyhogy a tésztás kombinációk voltak a nyerők. Főleg hogy kívántam a tésztát, pedig sosem voltam nagy rajongója. Ezen a héten inkább véreshurkát és vérpörköltet ennék. :) (Tud valaki gluténmentes hurkát??) A máj is tarol, ma is azt ettünk a tanulmányi idő kitolásában még nálam is profibb doktoris társammal. Ő is allergiás, ki is csípte a száját az étel, biztos az a vacak majonézes saláta, amit választott szegénykém.

Na de a tészta...
A következő kombinációk ízlettek igazán:
Tóthék tésztája - paradicsompüré - párolt mirelit brokkoli, kukorica és répa (jöhet bele más is) - olívaolaj - fokhagyma - oregánó.
Tóthék tésztája - paradicsompüré - főtt csicseriborsó - fokhagyma -Bonduelle mirelit pagodakarfiol (made in Hungary!)
A paradicsompüré az extra finom Cirio Passata Rustica volt, egy nagy üveg itt kb. kétszáz forintba kerül és több vacsorára is elég.

Ma pedig egy közönséges élelmiszerboltban találtam thai barnarizstésztát! A neve: Blue Dragon Fine Brown Rice Noodles. Csak rizsből és vízből készült, de nincs ráírva, hogy gluténmentes, sőt, azzal ijesztgetnek, hogy a gyárban mogyoróféléket és szezámot is feldolgoznak, de ez engem speciel nem ijeszt el. Ugyanúgy forrázni kell, mint a normál kínai tésztát, de az íze szerintem sokkal finomabb.

No comments: